måndag 5 december 2011

Nyfiken på: Öland

Det ryms mycken nyfikenhet inom mig. Då menar jag att jag är vetgirig (för att låta något pretentiös/tråkig/gammaldags) snarare än att jag lägger näsan i blöt. Idag är jag nyfiken på Öland. Jag har nämligen tänkt ganska mycket i höst på ölänningar - finns dom? Jag har aldrig hört talas om någon som kommer från Öland. Är inte det bara ett ställe folk semestrar på? Det ser kargt ut. Men också blommigt och fint. I På spåret i fredags var de på Öland, då väcktes frågorna inom mig igen. Kanske berättade Fredrik Lindström något om ölänningarna. Jag kan ha missat det för att jag satt i egna tankar om Öland. Hoppas inga eventuella ölänningar känner sig kränkta om de mot all förmodan skulle läsa detta. Jag undrar ju bara om de finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar