måndag 25 april 2011

Projekt Röj

Påskens projekt har varit att rensa. Det rum som vid inflyttningen för sex år sedan var tänkt att bli ett kontor har varit allt annat sedan dess, mestadels ett skräprum och det senaste halvåret ett gästrum. Men nu! Det ska röjas ur och rensas, sorteras och möbleras om. Ambitionerna inför påsken var höga men det fina vädret bromsade oss lite eftersom sol och natur lockade mer. Det viktiga är dock att projektet är påbörjat. Det fysisk tunga jobbet gjorde vi i fredags. Den tidsödande sorteringen återstår.

Jag påminns om hur otroligt glad jag är för att jag blivit så mycket bättre på att kasta saker. Tidigare var jag sämst på det, vilket fynden jag gör i denna rensning vittnar om. Betrakta bilden nedan. Varför har jag sparat dessa i 10 år? Jo, för att de en gång i tiden var mina favoritskor. Och en gång i tiden tänkte jag att favoritskor kan man aldrig någonsin slänga. Jag ville kunna plocka fram dem och tänka tillbaka på den tid då jag åkte skateboard, bodde i Lägenheten och lyssnade på The Locust. Men idag inser jag att det faktiskt är sådant man har foton till (som jag för övrigt hittade mängder av i samma väska som skorna). Jag lägger därför detta stinkande par gamla minnen i skräppåsen och rotar vidare bland en massa andra usla fynd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar