torsdag 28 april 2011

Stockholm tur och retur

Idag var jag i Stockholm i jobbärende. Lyckligtvis hann jag med en lunch och en glass i solen med pinglan på bilden. Vi hann avverka frågor om liv och död, arbete, bröllop och drömmar (dock inte våra egna drömmar om bröllop eftersom några sådana inte finns, mig veterligen). Ett par fina timmar som lätt gjorde det värt att kliva upp 05.40.



Platsen för mitt arbetsrelaterade ärende var Rosenbad. Denna maktens högborg är som byggnad betraktad ganska märklig. Gammalt och pampigt varvas med 70-talsmurr. Och inne på en besökstoalett finner man detta. En dörr, som påstås leda till en E. Rosengren, gömd bakom ett rustikt fängelsegaller. Jag tycker att det verkar spännande. Bor E. Rosengren där? Det måste i så fall innebära att herr/fru E först måste gå in i Rosenbad, därefter gå till besökstoaletten och slutligen låsa upp fängelsegallret för att kunna komma hem och göra sig en rostbrödmacka. Eller så är det där de förvarar Sven-Otto Littorin.

2 kommentarer:

  1. Spännande! Dörren är dock tillverkad av E. A. Rosengrens Kassaskåpsfabrik i Göteborg. :)

    SvaraRadera
  2. Haha, det var ju mindre spännande! Kul att veta dock, tack för infon.

    SvaraRadera