måndag 23 januari 2012

En sällsam dag

Tänk vad olika måndagar kan vara. I motsats till förra måndagen var denna allt annat är förutsägbar och oinspirerande. Eller vad sägs om följande smakprov.

1. Sifo ringde och frågade mig om jag tror på spöken och om jag i sådana fall sett några.

2. Jag fick veta att jag ska spela på samma grej som Roky Erickson i mars, i hans hemstad.

3. När jag gick på stan för att göra ett ärende på lunchen drogs jag in i en situation där jag plötsligt förvandlats till en främmande kvinnas personliga assistent och stod mitt i en av stadens gallerior och hjälpte henne få ordning på sina ihopkorvade trosor. Eller "småtrosor" som hon kallade dem. Till mitt försvar vill jag påstå att vem som helst med någon form av empatisk förmåga hade kunnat hamna i samma situation.

Så, tisdag, vad kontrar du med?


1 kommentar: