lördag 7 januari 2012

En titt i backspegeln, del 3

JULI

I juli hade jag semester, var hyfsat aktiv och använde därför kameran lite flitigare än vanligt.

 Det grillades med mystisk dam i hatt.

Vi åkte till Piteå och lekte med hönor (de ville dock mest ligga i en grop)...

 ...och firade att Jenka kommit in på sin utbildning.

 Sen vände vi blicken söderut och drog på road trip. Första anhalten blev Höga kusten som bjöd på läskig konstinstallation.

 Next stop: Motala, som bjöd på jordgubbar och champagne. Typiskt Motala.

 Efter världens varmaste bilfärd (vi saknar ac) hamnade vi i Karlstad, som bjöd på en svalkande båttur. Bonus: vi såg Christer Sjögrens villa.

I Sala bjöds det rekordstor pizza.

 

Och Mellanfjärden kunde bjuda på pittoreska vyer och en säng att sova i.


AUGUSTI

 Jag introducerades för fenomenet kräftskiva.

 Och firade ett gäng 30-åringar som styrt upp en flashig festival.

Inte minst blev jag moster till Wyatt.

SEPTEMBER




I september åkte vi till stugan och ville aldrig åka hem. Med vemod var vi ändå tvungna att göra så till slut. Det kändes som ett definitivt avsked till sommaren 2011.

Det var bra att jag lämnade stugan för annars hade jag inte tagit mig till Riga. Historien vilade som en allvarstyngd skugga över staden.

Men det fanns också inslag av humor. Jag åker gärna tillbaka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar