söndag 28 augusti 2011

Stora antiklimaxdagen

Antiklimax 1
Jag kliver upp på morgonen och ser till min stora glädje att det är final i herrarnas 100 m. Yes! Det är sann underhållning. Jag är extremt laddad och planerar min dag kring sändningstiderna (zip it!). Längtar efter de ca 10 sekunder av njutning som väntar kl 13.45. Och så...alla vet säkert vid det här laget hur det gick. Antiklimax är en underdrift.

Antiklimax 2
Redan i mitten av veckan hade jag bestämt mig för att springa runt Nydalasjön idag söndag. Jag skulle sega mig runt oavsett väder och inga ursäkter skulle vara godtagbara. Så, efter Antiklimax 1, förbereder jag mig för att puttra upp med bilen till Nydalaområdet. Det är disigt men varmt så jag låter mig inte avskräckas. Upptäcker dock att min sport-bh inte hunnit torka efter gårdagens tvätt och måste torktumla den först. Börjar känna mig lite hungrig och stressad över att inte komma iväg som jag tänkt. Men jag kommer mig iväg till slut. Väl framme upptäcker jag att det blåser stormliknande vindar uppe vid sjön. Jag funderar en stund på om jag trots allt ska dra mig ur, men bestämmer mig till slut käckt för att jag minsann ska genomföra planen. Eftersom jag har på mig mina vanliga skor ska jag bara snöra på mig joggingskorna. Men, var är dom? Hemma.

Helvetesjävlasatan.

Jag bestämmer mig i ett töcken av svarta moln för att jag i alla fall ska gå på någon slags jävla powerwalk eller vad det heter. Fort och med viftande armar. Med ilskna steg går jag så närmare sjön. Det visar sig att där piskar vinden upp vatten från sjön på alla förbipasserande. Jag svär och försöker gå inne i skogen istället. Kommer att tänka på ormen jag träffade sist jag var vid Nydala och vänder mot bilen igen.

Halkar i en lerpöl.

Antiklimax 3
Jag och Ponny laddar för att se vårt nya favoritprogram Insekternas krig på Animal Planet. När trädskorpionerna börjar slåss mot en myrkoloni inser vi att det är ett avsnitt vi redan sett. Besvikelsen är enorm (men det fick som konsekvens att vi istället såg en  riktig feel good-film, The Station Agent. Slutet gott allting gott).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar