söndag 11 september 2011

Fina dagar


Jo, jag åkte ju till Riga också efter Skellefteå (där det för övrigt var väldigt trevligt och vägen var inte ens så lång, åtminstone inte ditvägen). Jobbet bjussade. Jag kanske hade låga förväntningar, eller mer sanningsenligt är kanske att jag inte hade hunnit få några förväntningar alls. Jag hann liksom inte ställa in mig på att vi skulle åka - siktade in mig på Skellefteåtrippen och sen plötsligt var jag i Riga. Hur som helst visade Riga sig vara fantastiskt. Så mycket historia, så vackra parker och så goda piroger.På kvinnojouren och barnahuset som jag besökte hade de lyckats åstadkomma otroliga saker med små medel. Kreativiteten tycks ha tagit vid där det ekonomiska stödet tagit slut. Något att inspireras av.

Jag ägnade mig också åt s.k. shopping, en aktivitet jag hört är populär. Det blev fyra nagellack för motsvarande 40 SEK och fem piroger för 15 SEK. Ger det SATC-poäng? Såg också den berömda Swedbank-skrapan som påminde mig om att det var rätt beslut att göra slut med Swedbank.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar