fredag 2 september 2011

Ungern-Sverige, första halvlek


19.25 Välkomna! Här är det livebloggning. I studion: jag och Ponny. Vi har laddat med var sin halvkilos bakpotatis och är härligt dästa. Emotionell status för ck (ES): Pirrig. ES Ponny: Fokuserad.

19.28 En konflikt har redan uppstått i studion om huruvida man laddar inför matchen med musik eller inte. Carcass dånar och ck känner sig besegrad.

19.37 Åååh när börjar det?! *otålig*

19.42 Älskar Zlatans nya look. Och Sveriges klack är sjukt stor!

19.43 Nu står Zlatan beredd med micken och ska sjunga nationalsången. Nähä, nåt fair play-snack. Är han inte lite mörk under ögonen? Trött?

19.51 Matchen är igång! Ungerns målis har riktiga mysbyxor!

19.54 Vilken stämning! Ungern försöker få straff direkt. Det här kan bli fult.

19.58 Ojoj vilket läge Zlatan hade. Och Chippens inlägg! Jag får bra feeling...*smuttar rödvin*

20.01 "Fattar du ingenting av fotboll?? Kan inte du bara vara tyst???" Ponny rasar över fyrans kommentator.

20.07 Nejejnejnej!! Hands och ungersk straff!! Hur ska det här gå?!

20.08 JAAAAAA!!! Prisa ribban!!!

20.09 Hoppsan. Vinglaset är redan slut.

20.18 Gaaah!!! Bra skott Källa! Blir sugen på min och Malins drink Sweet Källa från VM -06

20.24 Fan, mjukisbyxan fixade gult kort åt Zlatan! Fel! Domarjävel! Gemensam ES: Upprört

20.27 Ponny berättar turnéhistorier. Vi är inte långsinta.

20.32 Jag (ck) vill att Elmander ska få göra mål. Jag tycker om honom. Vi skulle kunna vara ihop, om jag inte redan var ihop med Ponny.

20.33 helvetesjävlakönshelevte!!!! (ungersktjävlamål)

20.36. Första halvlek är slut. Vilket uselt slut på en i övrigt ganska bra halvlek ju. Vi ses efter pausen.

OBS Följ andra halvlek i nästa inlägg

6 kommentarer:

  1. Hälsa ponyn att man inte kan lyssna på carcass innan fotboll (egentligen överhuvudtaget). Sen vill jag inflika att ungerska målvaktens brallor har ett namn, "Ostbågsbyxorna".

    SvaraRadera
  2. Hälsningen framförd! Skönt att du är på min sida. Ja! Jag har hört det begreppet, det är ju underbart. han lär ju ha ostbågsflott på dem. Fast i ungern kanske man har langosflott på sina mjukisar.

    SvaraRadera
  3. Bra initiativ! Jag har ingen tv så jag följer matchen enbart här via livebloggen. Keep it up!

    SvaraRadera
  4. Mia: Men yes! Will do! Nu känner jag att det jag gör är betydelsefullt.

    SvaraRadera
  5. Är ponny sur på ostbågsbrallan?

    SvaraRadera
  6. Ja. Han är ett jävla mähä (citat).

    SvaraRadera