onsdag 8 juni 2011

Dagen då jag önskade att jag inte hatade linne

Inte ska man väl klaga när det blir varmt och skönt. Nä. Men vad fan, när värmen överrumplar en så de svarta tighta byxorna man har på sig bara kladdar fast vid benen, svetten rinner från armhålorna och mascaran smetar är det inte så jävla härligt. Att jag dessutom knappt äger några vettiga sommarkläder eller -skor betyder att det inte blir så mycket bättre imorgon. Varför, åh varför, älskar jag svart och syntetiska material och inte luftiga linnekaftaner i beige från Gudrun Sjödén? Otaliga är de felaktiga vägval man gör här i livet.

Jag tänkte försöka kompensera det bristfälliga innehållet i detta inlägg med en bild och googlade därför "luftig kaftan". Till min förvåning fick jag denna träff.

Sara Wedlund. Undrar hur det gick för henne. Bra, hoppas jag.

Och vilken oväntat snygg (alt. osmaklig?) övergång det blev för nu ska jag ju ut och jogga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar