söndag 12 juni 2011

Introvert eller extrovert?

Jag hittade ett test där man kan kolla om man är en introvert eller extrovert personlighet genom att svara ja eller nej på följande frågor:

  1. Jag föredrar att prata mellan fyra ögon i stället för att samarbeta i grupp.
  2. Jag föredrar att uttrycka mig själv via att skriva.
  3. Jag tycker om att spendera tid i enskildhet.
  4. Jag verkar bry mig lite om status, pengar, eller erkännande om man jämför med mina kompisar.
  5. Jag ogillar att prata för pratets skull men jag tycker om att prata om saker som har mening.
  6. Folk tycker att jag är en god lyssnare.
  7. Jag tar inte risker så ofta.
  8. Jag gillar jobb som ger mig möjlighet att fördjupa mig i något utan att jag blir störd.
  9. Jag föredrar att fira mina födelsedagar tillsammans med några goda vänner och/eller med min familj.
  10. Andra människor tycker att jag pratar långsamt och mjukt.
  11. Har jag spenderat tid ute bland för många människor, kan jag känna mig mycket trött även om jag har haft roligt.
  12. Jag föredrar att ta telefonsamtal när jag först har lyssnat på röstmeddelandet.
  13. Hade jag kunnat välja, hade jag nog valt att spendera veckosluten i lugn och ro och slippa göra för mycket.
  14. Jag tänker innan jag pratar.
  15. Jag brukar inte prata om mitt jobb förrän allt är färdigt.
  16. Jag ogillar konflikter och konfrontationer.
  17. Jag gillar att jobba självständigt.
  18. Jag tycker inte om att göra många saker samtidigt.
  19. Jag har lätt för att koncentrera mig.
  20. På högskolan föredrar jag föreläsningar och ogillar seminarier.
Om du har svarat ja på de flesta frågor, är du förmodligen en introvert. Svarar du nej på de flesta frågor, är du en extrovert. 

Jag är - vilket jag visserligen visste redan - introvert. Ungefär så mycket man kan bli. Det var nära att jag spikade provet om man säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar