torsdag 23 juni 2011

Gourmetmat på gång

Fredag på en torsdag, hurra! Jag har köpt vin och ska laga god mat, bland annat den sparriscappuccino jag lärde mig laga förra veckan. Jag har ju inte berättat något om möhippan jag var på i lördags, men den involverade i alla fall en inhyrd kock som vi fick sno ihop en fyrrätters middag med. Succé! Jag lärde mig så många fiffiga knep och sparriscappuccinon var nog det godaste jag ätit där jag har varit inblandad vid tillagningen. Det är inget kaffe inblandat vill jag understryka, det är bara serveringen av soppan som ska associeras med cappuccino.

3 kommentarer:

  1. Oj haha, jag gjorde också sparriscapppuccino idag!

    SvaraRadera
  2. Haha, kul! Blev din bra? Min blev bra, kanske aningens för koncentrerad men annars delikat!

    SvaraRadera
  3. Jo den blev supergod. Smakade dock aningen mindre sparris än den vi gjorde tillsammans för att jag inte lät den dra lika länge. Kommer absolut att göra fler gånger!

    SvaraRadera