lördag 11 juni 2011

Så underbart sjuk

Det har varit århundradets kanske varmaste och soligaste dag i Umeå och jag har varit småsjuk. Svullna bihålor, snuvig och med lite feber. Ändå har jag haft den skönaste dagen på länge.

Befarade att jag skulle krevera och bara längta efter att få slänga mig i en sjö men tvingas avstå på grund av sjukdom, men genom att spendera större delen av dagen på en filt i skuggan har jag parerat värmen. Varför ligga inne i soffan och snörvla när man kan göra det på ute på gräsmattan? Till ljudet av studsmattehoppande barn och en pianokonsert som milt strömmade ut från grannvillan har jag dåsat, nyst, druckit jordgubbsmilkshake och läst tidningen Vi. I fyra timmar.

Statusen i kroppen är oförändrad men själen, den är smord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar