måndag 13 juni 2011

Sluttrampat

Igår var sista dagen på stegtävlingen. Hallelujah säger jag. Vilken frihet det var att ta cykeln i morse och inte bry sig om att det ger mindre steg än att gå. Ponny sa tidigare i helgen att han inte ville höra ett ord till om stegräkning när tävlingen var slut. Jag förstår honom.

Dessutom har jag ju inget tävlingssinne så det är ju rätt menlöst att jag är med i sådant där. Jag tycker ju bara det är kul att se resultaten för min egen skull. Så det slutar bara med att jag drar ned de andra i laget (ja man tävlar i lag då man anmäler sig via arbetsplatsen). Nu skäms jag mest istället för att vara nöjd. Note to self: du behöver inte vara med på allt hittepå på jobbet. Du kommer att få behålla jobbet ändå.

Längtar efter att komma igång med min egen träning igen när jag slutat snora. Den som bara jag behöver bry mig om. Det passar mig bäst, som den introvert jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar