tisdag 17 maj 2011

Dödens backe finns runt hörnet

Det var fint i skogen idag. Jag försöker samla steg till det där jävla stegtävligen vi har på jobbet. Det är lite kul ibland men mest frustrerande att jag får ihop så få steg trots att jag tycker att jag rör på mig mer än någonsin. Poängen är att folk blir helt galna när det vankas stegtävling så det är lätt att framstå som lågpresterande. Löpbanden viner, steppassen fylls och på lunchen tar man en rask promenad till Vännäs. I'm not with ya.

Ni kan förresten aldrig förstå hur brant den här backen är. Det går ju aldrig att göra kraftig lutning rättvisande på bild, men jag säger bara det: det kan vara stans brantaste. Och värst av allt: den är en del av ett elljusspår så det är tänkt att man ska åka längdskidor utför den vintertid. De hade visserligen satt upp en varningsskylt riktad till skidåkare innan stupet men jag kan inte föreställa mig annat än att det måste stryka med en 4-5 personer varje säsong i kurvan nedanför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar